Log In to Register
When and Where
  • 2025-02-27 2:00 PM
  • 2025-02-27 3:00 PM
  • Eastern Time
  • Zoom on February 27

Webinar start time is 2:00pm ET/1pm CT/12pm MT/11am PT. Please register by 1:30pm ET the day of the webinar.

Pricing:

Un message en français suit le message anglais.

Le webinaire sera présenté en anglais. 


Learn and Practice ACT: Integrating Acceptance and Commitment Therapy Into Your Practice

Mr. Gordon, an expert ACT trainer, will dive into the theoretical underpinnings of ACT, including Relational Frame Theory (RFT), and guide participants in applying ACT’s model of psychological flexibility to case conceptualization and treatment planning. Mr. Gordon will emphasize evidence-based strategies to empower clinicians in creating meaningful therapeutic change and immediately integrate ACT principles into clinical practice. 

About the Presenter

Timothy Gordon, MSW, RSW, is a social worker, ACT trainer, international presenter and author. Tim has a mission to offer evidence-based counselling to help others live full and abundant lives. He specializes in working with attachment and trauma issues, including children and adolescents who have suffered abuse. He is the co-author of The ACT Approach: A Comprehensive Guide for Acceptance and Commitment Therapy (PESI, 2017); The ACT Deck: 55 Acceptance & Commitment Therapy Practices to Build Connection, Find Focus and Reduce Stress (PESI, 2017); The Acceptance & Mindfulness Toolbox for Children & Adolescents (PESI, 2019), Mindful Yoga-based Acceptance & Commitment Therapy (New Harbinger, 2019) as well as the Coping Skills for Trauma Deck (PESI, 2019). He was an instructor of the Clinical Behavioral Sciences program, where he taught ACT at McMaster University in Hamilton, Ontario. Tim now practices independently seeing clients and offering supervision online and in person. As Tim presents ACT workshops worldwide, he is renowned for his passion and experiential approach to training professionals.

Continuing Education Information

1 CE Credit, Instructional Level: Intermediate

1 Contact Hour (New York Board of Psychology)

Learning Objectives:

  1. Describe ACT as an approach that empowers and welcomes all clinical orientations
  2. Discuss Relational Frame Theory and other theoretical underpinnings of ACT
  3. Apply evidence-based ACT principles to your practice.

Disclosures: No conflicts of interest to disclose.

---------------------------

Apprendre et pratiquer la thérapie d'acceptation et d'engagement (ACT) : Intégrer l'ACT dans votre pratique   

M. Gordon, formateur expert en ACT, plongera dans les fondements théoriques de l'ACT, y compris la théorie du cadre relationnel (RFT), et guidera les participants dans l'application du modèle de flexibilité psychologique de l'ACT à la conceptualisation des cas et à la planification du traitement. M. Gordon mettra l'accent sur des stratégies fondées sur des données probantes pour permettre aux cliniciens de créer des changements thérapeutiques significatifs et d'intégrer immédiatement les principes de l'ACT dans la pratique clinique.  

À propos de la conférencière  

Timothy Gordon, MSW, RSW, est un travailleur social, un formateur ACT, un présentateur international et un auteur. Tim s'est donné pour mission d'offrir des services de conseil fondés sur des données probantes afin d'aider les autres à vivre une vie pleine et abondante. Il est spécialisé dans le travail sur les questions d'attachement et de traumatisme, notamment chez les enfants et les adolescents qui ont subi des abus. Il est le co-auteur de The ACT Approach : A Comprehensive Guide for Acceptance and Commitment Therapy (PESI, 2017) ; The ACT Deck : 55 Acceptance & Commitment Therapy Practices to Build Connection, Find Focus and Reduce Stress (PESI, 2017) ; The Acceptance & Mindfulness Toolbox for Children & Adolescents (PESI, 2019), Mindful Yoga-based Acceptance & Commitment Therapy (New Harbinger, 2019) ainsi que le Coping Skills for Trauma Deck (PESI, 2019). Il a été instructeur du programme de sciences comportementales cliniques, où il a enseigné l'ACT à l'Université McMaster à Hamilton, en Ontario. Tim exerce aujourd'hui de manière indépendante, recevant des clients et proposant des supervisions en ligne et en personne. Tim présente des ateliers ACT dans le monde entier, il est reconnu pour sa passion et son approche expérientielle de la formation des professionnels

Informations sur la formation continue  

1 crédit CE, niveau d'instruction : Intermédiaire  

1 heure de contact (New York Board of Psychology)  

Objectifs d'apprentissag :  

  1. Décrire l'ACT comme une approche qui permet et accueille toutes les orientations cliniques. 
  2. Discuter de la théorie du cadre relationnel et des autres fondements théoriques de l'ACT 
  3. Appliquer les principes de l'ACT à votre pratique. 

---------------------------

Please review our webinar tips and CE eligibility guidelines prior to the day of the webinar. Email addresses of webinar registrations may be used by National Register to promote our additional resources and webinars.


The National Register of Health Service Psychologists is approved by the American Psychological Association to sponsor continuing education for psychologists. The National Register maintains responsibility for this program and its content.

The National Register of Health Service Psychologists is recognized by the New York State Education Department's State Board for Psychology as an approved provider of continuing education for licensed psychologists #PSY-0010.

 Le National Register of Health Service Psychologists est approuvé par l'American Psychological Association pour parrainer la formation continue des psychologues. Le National Register conserve la responsabilité de ce programme et de son contenu.

Le National Register of Health Service Psychologists est reconnu par le New York State Education Department's State Board for Psychology en tant que fournisseur agréé de formation continue pour les psychologues agréés #PSY-0010.,